Saturday, April 20, 2013

Tak Ku Sangka Tak Ku Duga .

Views
Assalamualaikum reader(s) . Haihh , sebenarnya kemalasan menaip datang menjelma memandangkan tengah bulan kan sekarang. Sila faham. Almost a month aku tak beli topap. Macam tak wujud je phone aku yang satu tu. Dah lah pink. Ada duit nanti aku nak tukar. Tak kuasa aku ngadap warne pink tu. Geli aku dah. Tetibe jadi girly kan. Tajuk entry dah serupa lagu apit kan. Sebenarnya cerita ni aku dah update last week. Tapi disebabkan aku agak busy hal ehwal nak sambung belajar ni aku tangguhkan dulu. Sebab story agak panjang. Hehe. Camni cerita dia ......... Al kisahh . Toyyibbbb ... Hahah .

Okayy. Beberapa minggu lepas adik aku si FARHAN tu tetibe demam lepas balik dari sekolah . Aku takde lah nak expect ape ape sebab kebetulan dia bukan betul-betul sihat pun. Lame jugak dia demam. Nak dekat seminggu. Lepas dia demam , boleh pulak abah aku pulak demam. Lepas abah aku , aku pulak jadi mangsa seterusnya. Nasib aku baik sebab aku haanya demam 3 hari. Aku bersyukur sangat sebab kalau aku demam laama-lama sape nak jage abah aku kan. Mama aku nak kisahkan adik aku yg paling kecik tu. Lepas aku , ZHAREEF pulak yg demam. Pity him. Baru nak semangat badan dia. Act , mase tu mama aku pun demam , tapi dia gagahhkan jugak diri dia sebab adik aku. See , berjangkit-jangkit pulak demam tu kan. Bila semua dah sihat , abah aku still tak sihat. Even masa tu dah masuk minggu ketiga dia demam. Sangkaan aku masa tu , maybe faktor umur. So, imun badan tak cukup kuat. Masa tu abah aku memang makan pun buat syarat. Badan dia pun agak susut.

So, my dad make decision untuk berjumpa dengan Pakcik Mi(kawan abah) yang pandai dalam perubatan islam. Bukan bomoh okayy. Dah lama dah abah aku kenal dia sebelum dia terkenal lagi. Dia stay kt besout 4. Masa firt dia pergi dengan mama aku , opah and Zhareef. Aku malas nak ikut sebab nanti mesti lama. Aku tak suka tunggu. Tapi ada sekali tu aku nak sangat tahu apa kena dengan abah aku ni. Risau je. Aku pun ikut lah. Berkobar-kobar ni nak pergi. Masa sampai je kt rumah cik mi, aku tengok mak aihh , penuh orang. Okayy, aku sudah malu mahu turun kereta. Sumpah menyesal ikut. Then bila tiba turn abah aku , aku tak ikut sebab malas. Ramai orang. Tetiba naluri kuat pulak suruh masuk. Aku pun masuk sambil mendukung Zhareef. Yess, abah aku dah siap. Dah tu , ank cik mi merangkap anak murid dia cakap dengan abah aku 

"kalau abg nak tahu apa yg ada belah then perah limau tu atas plastik tepi tu"

Abah aku pun turut lah kata dia. Aku pun menjenguk ke arah abah aku. Tetibe aku nampak gumplan kecil bewarna hitam. Aku ingatkan biasa-biasa. Rupa-rupanya abah aku menjadi mangsa kepada perasaan hasad dengki manusia yang tiada hati perut. Patut lah abah aku lemah semacam. Abah aku kena berpantang daripada beberapa makanan yang boleh memudaratkan abah aku balik. Benda yang aku tak expect boleh jadi kat family aku. That's why lah aku tak suka nak stay sini lagi. Memang ada je yang tak puas hati dgn family aku. Sedangkan kitorang satu family tak pernah kacau orang. Kadang-kadang sebelum aku tidur tu , aku fikir lah apalah nasib family aku. Now abah aku masih mendapatkan rawatan dengan cik mi tu. Kesian aku tengok abah drive dri bidor ke besout 4 tu bukan dekat. Aku nak drive kan lesen takde lagi. Haihh. Sabar je lah kan diri ni. Hurmm. Bukan senang nak puaskan hati orang. Tapi bila kita jaga hati orang, orang pulak tak reti nak hargai. Manusia memang sering macam ni. Hurm. Doa-doakan kesihatan abah aku ye korang. Love uolss . Daaaaa . Wassalam.








Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

No comments:

Post a Comment



 
Designed by Miraa Hussin